◆ 무한한 가능성/& Visual C/C++

waveOut~()

치로로 2010. 3. 19. 15:07

* waveOut~ 함수들에 관한 정리
 : waveOut~ 함수를 전부 정리한 것은 아니고, 사용하는 것만 정리.





1.
UINT     WINAPI waveOutGetNumDevs(void);
This function retrieves the number of waveform output devices present in the system.
시스템 안의 현재 음성 출력 장치의 수를 구하는 함수
R.V.> The number of devices indicates success. Zero indicates that no devices are present or that an error occurred.


2.
MMRESULT WINAPI waveOutOpen(LPHWAVEOUT phwo, UINT uDeviceID,
    LPCWAVEFORMATEX pwfx, DWORD dwCallback, DWORD dwInstance, DWORD fdwOpen);
 : This function opens a specified waveform output device for playback.
 : 재생을 위한 명기된 음성 출력장치를 여는 함수


3.
MMRESULT WINAPI waveOutUnprepareHeader(HWAVEOUT hwo, LPWAVEHDR pwh, UINT cbwh);
 : This function cleans up the preparation performed by waveOutPrepareHeader. The function must be called after the device driver is finished with a data block. You must call this function before freeing the data buffer.
 : waveOutPrepareHeader로 준비작업을 했던 것을 초기화 하는 함수.  이 함수는 데이터 블럭을 포함한 Device drive를 종료한 후에 호출되해야 한다. 그리고 데이터 버퍼를 비우기 전에 이 함수를 호출해야한다.


4.
MMRESULT WINAPI waveOutPrepareHeader(HWAVEOUT hwo, LPWAVEHDR pwh, UINT cbwh);
 : This function prepares a waveform data block for playback. This function allows both the audio driver and the operating system (OS) to do time consuming processing of the header and/or buffer once at initialization. The application can use the buffer repeatedly without additional processing by the driver or the OS.
 : 재생을 위한 음성 데이터 블럭을 준비하는 함수.  이 함수는 Audio drive와 OS에게 헤더와 버퍼를 한번 초기화작업을 처리하는데 걸리는 시간을 허용한다. 이 Application은 OS나 Driver로부터 추가적인 처리 없이 버퍼의 재사용이 가능하다.


5.
MMRESULT WINAPI waveOutWrite(HWAVEOUT hwo, LPWAVEHDR pwh, UINT cbwh);
 : This function sends a data block to the specified waveform output device.
 : 이 함수는 명기된 음성출력장치에 데이터 블럭을 보낸다.


6.
MMRESULT WINAPI waveOutPause(HWAVEOUT hwo);
 : This function pauses playback on a specified waveform output device. The current playback position is saved. Use waveOutRestart to resume playback from the current playback position.
 :  이 함수는 명기된 음성출력장치의 재생을 멈춘다. 현재의 재생 위치는 저장되어진다. 그리고 waveOutRestart를 사용하면 현재 재생위치로부터의 재생을 다시시작할 수 있다.


7.
MMRESULT WINAPI waveOutRestart(HWAVEOUT hwo);
 : This function restarts a paused waveform output device.
 : 이 함수는 정지된 음성출력장치를 다시 시작한다.


8.
MMRESULT WINAPI waveOutReset(HWAVEOUT hwo);
 : This function stops playback on a specified waveform output device and resets the current position to 0. All pending playback buffers are marked as done and returned to the application.
 : 이 함수는 명기된 음성출력장치의 재생을 멈추고 현재의 포지션을 '0'으로 초기화 한다.  모든 관련된 재생버퍼들은 종료를 표시하고 Application으로 되돌아간다.


9.
MMRESULT WINAPI waveOutClose(HWAVEOUT hwo);
 : This function closes the specified waveform output device.
 : 이 함수는 명기된 음성출력장치를 닫는다.


10.
MMRESULT WINAPI waveOutGetVolume(HWAVEOUT hwo, LPDWORD pdwVolume);
 : This function queries the current volume setting of a waveform output device.
 : 이 함수는 음성출력장치의 현재볼륨설정을 묻는다.


11.
MMRESULT WINAPI waveOutSetVolume(HWAVEOUT hwo, DWORD dwVolume);
 : This function sets the volume of a waveform output device.
 : 이함수는 음성출력장치의 볼륨을 설정한다.



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